Sayfalar

Biraz İnsanlık

21 Şubat 2015 Cumartesi yazildi.




     Bir bakıyorum da etraftaki insanlar her gün farklı şeyler oluyor, işin garip yanı çoğunu bilerek yapıyor. Şöyle ki; bir olay gündeme geldiği zaman herkes buna yorum yapar, kötü bir olaysa herkes tepki gösterir -buraya kadar her şey güzel, olay bundan sonra başlıyor- bu işin tenha zamanı da var en basitinden gördüğüm bir olayı örnek vereyim: Herkes televizyonda gördüğü veya duyduğu engelliye şiddet veya engelliyi küçük görme haberlerini öfkeyle okur ama gel gelelim yaşadığım olay bunların çoğunun yapmacık olduğunu gösteriyor, zihinsel engeli olan birisiyle dalga geçenleri gördüm bu insanların çoğu tahminimce dünya engelliler gününde bununla ilgili tweet atan veya gönderi paylaşan kişiler. Ya hû buna ben çok sinirlendim. Savaş olmasın diye bağıranlar etrafı yakıp yıkarak bunu dile getiriyor. Biri öldü başkaları ölmesin diye slogan atarak başkalarını öldürüyor, ortalığı birbirine katıyor. Bu yapılanlar çok mu mantıklı? Artık bırakın herkes olmayı. Biraz kendiniz olun ama az da insan olun be. Bugün herkes güncel olaylarla ilgili konuşabiliyor. Konuşur, ağzı olan konuşur ama çoğu boş. Söyledikleri bazen mantıklı olsa da söyleyenler (çoğunluğu, tamamı değil) boş insanlar. Zamanla daha da kötü hal alıyor, daha da kötüsü olaylardan prim yapmaya çalışanlar var. Evet insan sinirleniyor ama biri öldüyse gidip ortalığı yıkacağına masumları öldüreceğine git dua et. Yapmayın, insanlık yapın. Bir insana hayvan denmesi çok ağır bir laf aslında, ama normal karşılıyoruz; insanları itham etmek çok sevilen bir iş. Dedikodu, gıybet, iftira, haset.. biz nasıl bu hale geldik, dönün arkanıza bakın ne çok şeyi gömdük. Başta insanlığı, yaşamayı, umutla bakmayı, geçimli olmayı.. biraz da yaşatmaya çalışalım düşünüyorum da yaşatmamıza gerek yok öldürmeyelim yeter insanlar zaten onları benimsemişti. Onları da unuttuk neyi unutmadık ki? Biz her şeyi gömdük, bir kendimiz olamadık bir de insanlık yapamadık. Benim umudum var. Hayırlısı. Vesselam...








Fatih ÜNÜGÜR Güncel Blog Sitesi, Dini, Tarih, Webmaster, Futbol, Sağlık, Teknoloji, Dizi ve Film, Program, Eğlence, Oyun

0 yorum:

Fatih ÜNÜGÜR Güncel Blog Sitesi, Dini, Tarih, Webmaster, Futbol, Sağlık, Teknoloji, Dizi ve Film, Program, Eğlence, Oyun

Çeviri